کوجاست
کوجاست
پرتقاضاترین مشاغل فناوری

معرفی ۵ مورد از پرتقاضاترین مشاغل فناوری در سال های آینده

سال ۲۰۲۰ سالی بی سابقه برای فناوری بوده است. اختلال ناشی از ویروس کرونا (COVID-19) به سرعت سازمان‌ها را مجبور کرد تا اهداف و استراتژی‌های فناوری خود را یک شبه اولویت‌بندی کنند تا بتوانند در یک محیط تازه از راه دور کار کنند.

در این مطلب از سایت « گردشگری شهری کوجاست » ، قصد داریم شما را با ۵ مورد از پرتقاضاترین مشاغل فناوری در سال های آینده آشنا کنیم.

اما این فقط نحوه و مکان کار کارکنان نیست که به شدت تغییر کرده است. در عرض چند ماه از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تغییرات بزرگی در شیوه‌های جستجو و خرید محصولات و خدمات مشتریان و نگرش آنها نسبت به برندها ایجاد شده است. این تغییر در رفتار مصرف کننده، منجر به این شده است که شرکت ها مجبور شوند در تمام فرایندها و رویکرد خود تجدید نظر کنند. این به نوبه خود آنها را به استفاده از فناوری، داده ها و تجزیه و تحلیل به روش های جدید و گسترده سوق داده است.

با توجه به این تغییرات شدید، در حال حاضر وابستگی بیشتری به فناوری وجود دارد تا در نهایت سازمان‌ها، افراد و مصرف‌ کنندگانشان بتوانند در این دنیای جدید سازگار شوند و رشد کنند.

پنج مورد از پرتقاضاترین مشاغل فناوری برای سال ۲۰۲۲ و بعد از آن

 

پرتقاضاترین مشاغل فناوری

۱- امنیت سایبری (Cybersecurity)

شکی نیست که امنیت سایبری در حال حاضر اولویت اصلی مدیران عامل و رهبران تجاری است و  می تواند اولین مورد از پرتقاضاترین مشاغل فناوری باشد. به خصوص با توجه به اینکه به نظر می رسد هزینه سالانه جرایم سایبری تا سال 2021 به 6 تریلیون دلار برسد. این افزایش جرایم سایبری باعث افزایش شدید هزینه های امنیت سایبری در مشاغل می شود و سازمان ها به دنبال محافظت از خود با استفاده از متخصصان با استعداد در این زمینه می باشند.

تامین همه موقعیت های شغلی خالی جدید، چالش بزرگی خواهد بود، زیرا تخمین زده می شود که در ۱۲ ماه آینده به ۳.۱ میلیون متخصص برای پر کردن این کمبود در امنیت سایبری نیاز است. بنابراین، تخصص امنیت سایبری سریع‌ترین رشد را در میان متخصصان فناوری در سال ۲۰۲۲ خواهد داشت.

 

پرتقاضاترین مشاغل فناوری

۲- راه حل های ابری (Cloud Solutions)

سازمان ها در همه صنایع در سال گذشته به طور گسترده به راه حل های ابری مهاجرت کرده اند تا امکان کار هیبریدی را فراهم کنند. به گزارش هفته نامه Computer بیش از ۸۲ درصد از رهبران جهانی فناوری اطلاعات، استفاده خود از ابر را در نتیجه بحران COVID-19 افزایش داده اند.

بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مهندسان ابر (Cloud Engineers) و معماران ابری (cloud Architects) جزء مشاغل برتر فناوری در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ باشند. خدمات وب آمازون (AWS) و مایکروسافت آژور (microsoft azure) دو مهارت اصلی در اینجا هستند که حدود ۸۰ درصد از بازار از این مهارت‌ها استفاده می‌کنند. پیش بینی می شود که تقاضا در این زمینه شدید و عرضه محدود خواهد بود، بنابراین مطمئناً فرصت ویژه ای است که باید از آن استفاده کرد.

 

پرتقاضاترین مشاغل فناوری

۳- علم داده (Data science)

علم داده، همه چیز در مورد تجزیه و تحلیل و تفسیر داده های پیچیده است، در نتیجه به سازمان ها کمک می کند تا تصمیمات بهتر، آگاهانه تر و به موقع تری بگیرند. برای انجام این کار، دانشمندان داده از مهارت‌ها و دانش‌هایی مانند درک قوی از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، ایجاد مدل‌های داده، و توانایی انتخاب مسائل تجاری و پیشنهاد راه‌حل‌های مناسب استفاده می‌کنند.

بنابراین، یک مثال «دنیای واقعی» از علم داده که ارزش آن را برای سازمان‌ها ثابت می‌کند چیست؟ خوب بر اساس آمار، از زمانی که همه‌گیری باعث تعطیلی بسیاری از باشگاه‌های بدنسازی در سراسر جهان شد، افزایش زیادی در خرید دستگاه‌های هوشمند برای ردیابی سلامت در حین ورزش در خانه، وجود داشته است. تغییراتی مانند این – تغییر در شیوه زندگی روزمره ما – باعث شده است که بسیاری از ما بیشتر به دستگاه های خود اعتماد کنیم، و این اتفاق به این معنی است که داده های بیشتری در اختیار سازمان ها قرار می گیرد و با داده های بیشتر نیاز به افراد بیشتری برای تجزیه و تحلیل آنها وجود دارد.

بنابراین تحلیلگران داده و دانشمندان داده در فهرست داغ ترین مشاغل فناوری در سال های آینده قرار خواهند گرفت. در واقع، گزارش آینده مشاغل مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۰ ، تحلیلگران داده و دانشمندان داده را به عنوان برترین مشاغلی که در همه صنایع – نه فقط در صنعت تناسب اندام – در حال افزایش تقاضا هستند، فهرست کرده است. برای مثال، شرکت فناوری سلامت LetsGetChecked اخیراً پس از یک سال رشد بی‌سابقه، تعداد زیادی از موقعیت‌های علم داده را اعلام کرد.

انتظار می رود همین داستان را در صنایع EdTech و MedTech نیز ببینم، زیرا داده ها و مدل های قدیمی دیگر منعکس کننده دنیای جدید ما نیستند و نیاز به توسعه و تفسیر موارد جدید را ایجاد می کنند. به هر حال، عنصر اصلی هر پلتفرم، بینشی است که می‌تواند ارائه دهد، و سازمان‌ها برای آن به افراد داده نیاز دارند.

 

پرتقاضاترین مشاغل فناوری

۴- توسعه نرم افزار (Software development)

برای انتقال موفقیت آمیز و انطباق با بازارهای در حال تغییر، سازمان ها به توسعه دهندگان نرم افزار نیاز دارند تا محصولات، ابزارها و خدمات جدید ایجاد کنند. این نه تنها شامل توسعه دهندگان Back-end می شود که می توانند فناوری های سنگین تر را بسازند، بلکه شامل توسعه دهندگان Front-end – از جمله UX – نیز می شود که می توانند اطمینان حاصل کنند که هر محصول ساخته شده برای استفاده آسان است و هم از منظر طراحی و هم از نظر ساخت با بهترین حالت ممکن کار می کند.

آن دسته از توسعه دهندگانی که برای سازمان های فناوری کار می کنند – سازمان هایی که محصولات، خدمات یا ابزارهای ضروری را ارائه می دهند که مصرف کنندگان همیشه در این دنیای جدید به آنها نیاز دارند – تقاضای ویژه ای خواهند داشت. به عنوان مثال، شرکت کنفرانس ویدئویی، زوم، را در نظر بگیرید، که در طول دوره همه گیری کرونا رونق گرفت و از افزایش گسترده سود و در عین حال دوبرابر کردن پیش بینی فروش خود بهره مند شد.

اما توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تنها کلید اصلی اجازه دادن به شرکت‌های فناوری برای فعالیت و پیشرفت نیستند. هر شرکتی در هر صنعتی به فناوری تکیه می کند تا به آنها اجازه عملکرد بهتر و بهینه تر بدهد – برای مثال، شرکت تاکسیرانی Uber به فناوری تکیه می کند تا رانندگان را قادر سازد با سرعت، دقت و کیفیت بالاتری به درخواست کنندگان سرویس دهند. در دنیای امروز، این فناوری است که به سازمان‌ها قدرت می‌دهد، بنابراین توسعه‌دهندگان نرم‌افزار همیشه تقاضای بالایی خواهند داشت. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که این نقش‌های توسعه نرم‌افزار در توانمند ساختن سازمان‌ها برای نوآوری، برای حل بسیاری از مشکلات جدید که در نتیجه همه‌گیری کرونا پدیدار شده‌اند، کاملاً حیاتی خواهند بود.

 

۵- مدیریت تغییر (Change management)

بسیاری از فن‌آوری‌ها، مهارت‌ها و مشاغلی که تاکنون ذکر کردیم، چالش جدیدتری برای شرکت‌ها بوجود می آورند، چالشی که با همه‌گیری کرونا تسریع شده‌ است. بنابراین، اگر کسب‌ و کارها می‌خواهند در سال های آینده پیشرفت کنند، مدیریت موفقیت‌آمیز این تغییرات برای کسب‌وکارها بسیار مهم است.

همه شرکت هایی که از فناوری های نوین در فرآیند های کاری خود استفاده می کنند حتما نیازمند راه حل های مدیریت تغییر هستند – خواه راه‌ حل‌ های خود را بسازند، آنها را بخرند یا ترکیبی از هر دو – و در اینجاست که وجود افرادی با توانایی روش شناسی چابک ضروری خواهند بود.

تسهیل کنندگان تغییر و مدیران تغییر افرادی هستند که همه اینها را ممکن می سازند. آنها کسانی هستند که در حال حاضر همه چیز را از آنالوگ به دیجیتال منتقل می کنند. یا در برخی موارد، آنها با اشخاص ثالث کار می کنند تا محصولات و خدمات خود را وارد سازمان کنند.

همانطور که جهان تغییر می کند، مشاغل با سریع ترین رشد در فناوری نیز همین کار را می کنند. به طور کلی، واضح است که در طول دو سه سال گذشته، ما شاهد یک تغییر بزرگ در پویایی نه تنها در دنیای فناوری، بلکه در کل دنیای کارمان بوده‌ایم و برای اینکه سازمانها در عصر جدید کار پیشرفت کنند، ضروری است که در تمام زمینه های بالا که بحث کردیم مجهز باشند.

و در پایان آنچه بسیار واضح است، این است که تغییرات تا سال ۲۰۲۲ و پس از آن ادامه خواهد داشت و هم کارفرمایان و هم جویندگان کار باید آماده باشند. مهارت‌ها و مشاغلی که امسال ضروری شده‌اند، باقی خواهند ماند و تنها در ماه‌ها و سال‌های آینده تقاضایشان افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *